plantering

Igår gjorde jag något jag tycker är väldigt rofyllt och kul, jag planterade! Citronplantorna som syntes i förra inlägget har levt i samma kruka och jag kände det var dags att plantera om dem så att de får vars en kruka och inte tar näring från varandra. Blev så glad när jag såg att de hade utvecklat ett så stort rotsystem! Jag planterade även paprikafrön från en sån där "avlång" paprika som ser ut som en stor chili som vi hade ätit kvällen innan. Har läst att vissa lyckas få paprikor på hemma-planterade paprikaplantor och hur häftigt är inte det? Jag satte tre små frön i varje kruka så vem vet, jag kanske har tolv paprikaplantor snart!
#1 - - Sandra Leone:

Åh att plantera något och se det växa är verkligen bland det bästa som finns. Det spelar inte så stor roll vad det är. Jag hällde över några smörgåskrassefrön på lite fuktig jord och blev alldeles till mig när de första gröna bladen syntes.

Upp