en måndag

bilder från en annan lite soligare dag
 
HejIdag steg jag upp relativt tidigt för att spendera dagen i närmsta stad med min mamma och syster. Det börjades med några ärenden och sedan testades det skor (ingen lycka på den punkten tyvärr) och handlades lite mat. Blir alltid lika upprymd av att komma in i stora livsmedelsbutiker, så stort utbud! Kan gå runt hur länge som helst och bara kolla medan jag önskar jag hade lyxen att ha en sån butik närmre mig. Väl hemma igen lagade mamma och jag en vegitarisk indisk rätt som tyvärr inte blev så lyckad men påtal om vegitariskt så är det ett av mina mål just nu, att testa mer vegitariskt, nämare fem rätter har jag satt upp som mål att laga. Jag har redan testat nummer ett och två, pasta med morot och mandelsås och hamburgare på svarta bönor och tankarna för resterande rätter svävar mot falafel, vårrullar (blev inspirerad av flora), vegitarisk lasagne eller ytterligare en pastarätt med kanske svampsås den här gången. Möjligheterna är oändliga och jag gillar det! 
 
 
Andra mål jag har just nu:
∙ testa nya frukostar
∙ ta den första joggingrundan
∙ uppskatta vardagen lite mer
∙ testa baka wienerbröd eller en kanellängd
Upp