på sistone ur mobilen

Har så himla många ögonblicksbilder i mitt mobilalbum som så ofta bara bli liggandes så för att ändra på det så kommer här en liten summering av början på en, hittills, ganska händelserik höst. 
För några veckor sedan spenderades majoriteten av den vakna tiden till att plugga, här på bussresan hem från en föreläsning. Bild två visar en trött och lite nervös Linnéa som snart ska åka för att skriva sin första tenta. Magkänslan efteråt var bra och det visade sig även att den var rätt för nu, några veckor efter har jag fått resultatet och jag klarade den!!
 
Sedan var det bara att börja packa ner allt jag ägde i lådor för två dagar efter tentan tog jag mitt pick och pack och flyttade hemifrån (!). Så himla overkligt! Min älskade lilla djungel fick såklart följa med.
 
Så nu cyklar jag till skolan istället för att ta bussen och tänk vad länge sedan det var sist! Det är något jag inte har kunnat göra sedan mellanstadiet och det är (oftast) så härligt! Bilden till höger är en dokumentation från morgonen efter första natten i lägenheten.
 
En annan dag försökte jag struktuera upp alla tankar och måsten och en tredje bak-invidgde jag mitt lilla kök med att baka dessa mjuka/sega chokladcookies, så. goda.
 
På fredag för två veckor sedan kom mamma förbi och hade med sig en sån fin höst-inflyttnings-bukett <3 och på bilden till höger är jag sittandes i min lilla lägenhet. Tänk att dessa kvadratmetrar är mina!
 
Samma fredag som jag fick buketten följde jag med hem till lilla byn under helgen för att jobba och för att fira mamma på hennes födelsedag. Hon hade bakat två tårtor (varför fira lite när man kan fira stort?) varav den ena var så fin garnerad. Det är ju trots allt från henne som de bästa baktipsen och mitt bakintresse kommer ifrån. 
 
Utöver detta har jag pluggat/läst/pluggat, haft föreläsningar, jobbat, haft besök, varit lite förvirrad/ledsen men framförallt lett så himla mycket. Ute är det nog den finaste hösten på länge och jag är bara så glad för tillfället.
 
#1 - - ISA:

men grattis (?) till flytten! så roligt med eget juuu!

Svar: tack så himla mycket!
ljr.blogg.se

Upp