vårvärme

Tiden på året när jag vaknar av morgonsolen har börjat och det är så skönt att vakna av ljus. Temperaturen tillät mig till och med att äta den första frukosten ute på altanen för i år och det är så himla härligt. Några timmar efter frukosten tog jag min första joggingrunda för året och kom i mål med lite klarare huvud. Det är ganska mycket som försigår inom mig nu och jag känner att det är viktigt för mig att få koppla bort men även att få släppa på spärrarna och tillåta mig själv att känna utan att döma, att ge mig själv den tiden och tillåtelsen. För jag märker ju att det är så viktigt, viktigt för en känsloperson som mig. 
 
Annars har jag försökt njuta så mycket som möjligt av värmen idag. Suttit på altanen och handlat grönsaker med mamma som sedan blev till en god sallad med couscous och kyckling, som även den såklart åts utomhus. Förresten, couscous-sallad är så himla gott och lättlagat! Kan tänka mig att det kommer passa hur bra som helst till grillat i sommar! Det är bara att göra en vanlig sallad på saker du har hemma (vi använde oss av vanlig sallad, majs, gurka, tomat, äpple och lite stekt kyckling som vi hade över) och sedan blanda ner färdigkokt couscous i det. Vi gjorde även en dressing på creamfraiche och krydda och hade rostade bröd till, så himla gott! Tipstips! 
 
Imorgon väntas ett litet äventyr och det ger mig vardagspirr.
 
Upp